Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



onsdag 29 mars 2017

Ett försök

Jahapp, då har det påriktigt varit väldigt tyst i bloggen en längre tid. Men det är helt enkelt för att tiden inte ha velat räcka till och för att träningen har varit si och så. Har haft stora problem med handlederna så träningen har periodvis varit knapp pga smärta och sömnbrist pga smärtan. Det är amningshormonerna som ställer till det men det får jag leva med. Men vissa veckor är bättre och då tränar jag det jag kan. Nu kan jag exempelvis träna kroppsviktsövningar såsom sguats med miniband, bänkdips och armhävningar sådär försiktig. TRX går också men har paus med de för jag har tränat så mycket med den att jag bara gjorde allt på rutin utan njutning. Kettlebellsen saknar jag men kör ibland lite lätta swingar för att stilla min saknad. Har gått lite upp och ner alltså med min träning och motivation. Men vardagen är ändå rätt fartfylld och aktiv när man är hemma med två små. Joel går 2x i veckan på dagklubb men annars så är det jag som under vardagen har ansvar för att stimulera honom och Karla.

Min vikt har lite bråkat med mig och det beror också på amningshormonerna. Så konstigt att amningen med Joel gjorde att vikten bara rann av medan nu med tandemamning sitter kilona kvar och vill inte släppa. Men det är naturens sätt att försäkra sig om att ha tillräckligt med energi för tandemamning. Och har jag periodvis ätit för lite samlar kroppen åt sig allt och jag blir plufsigare. Så nu satsar jag på att äta mycket och träna det jag kan. Kroppen har faktiskt svarat rätt bra på de men har ännu ca 4-5kg överflödigt. Inte så farligt alltså men nog så att det stör mig ändå. Men kämpar på med lite styrka och mycket promenader medan Joel är på dagklubb och Karla sover i vagnen!












- Posted using BlogPress from my iPhone