Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



torsdag 29 september 2016

3 månader efter förlossning

Ja inte var det igår men jag lever, haha! Jag tränar på och balanserar vardagen som gräsänka med två barn. Det går bra trots att det är en utmaning. Men jo. Har problem med karpaltunnel-syndrom sedan en dryg månad tillbaka så kan inte träna 100% så som jag vill. Kettlebellsen är big no no just nu. Men TRX går bra som tur. Annars sku jag bli tokig.

För en månad sedan tänkte jag redan under trötta dagar att jag aldrig kommer att få en platt mage igen och att huden alltid kommer vara som gelé på min mage. Nu 3 månader efter förlossning så är jag överraskad! Har förstås kvar lös hud men de drar ihop sig och hej magen börjar se platt ut igen! Hurraaaaaa! Är inte där ännu men en rejäl bit på vägen! Med Joel gick det lätt men då var jag så hårt tränad men nu med Karla hade jag inte samma förutsättningar. Men jag har ändå lyckats ganska bra utan överdriven hård träning men med styrka, kondition (cykling och vagnpromenixer) och bra mat. Tandemamningen hjälper också en bit på vägen. Gött! Vikten ligger ännu ca 5-6kg ovanför målvikt men måttbandet säger mer och alla för stora efterförlossning-kläder. Nu ska jag fortsätta på samma väg och så är jag nog snart där med en kropp som jag trivs med och som orkar med en aktiv vardag med två barn!

Här är två svettiga efter träning bilder. Och nej jag bidrar inte till kroppshets nu utan jag är bara nöjd med vad min kropp kan åstadkomma efter att ha fött två barn! Är så grymt trött på att stora muffinsmagar är det enda som är acceptabelt då man har fött barn. Det är sårande att påstå att det är "den riktiga mammakroppen" så som det ofta talas om i media.






- Posted using BlogPress from my iPhone