Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



fredag 5 augusti 2016

Tyngre träning

Idag insåg jag att jag är redo för lite tyngre träning igen. Bara kroppsviktsträning ger inte samma stimulans mer och jag kände att jag är redo att testa min lättaste kettlebell igen. Fy tusan vad skönt det var att få känna hur musklerna jobbar! Nu ska jag komma tillbaka! Körde 5x10 på alla övningar. Blev goblet squats, oh pressar och rodd. Grymt skönt! Håller min kropp ska jag snart lägga till swingar och marklyft. Känner verkligen att jag vill tighta till mig nu. Är så trött på en degig kropp med ca 7kg övervikt. Trivs inte med muffinsmage och jag är inte den personen som går runt och skyller på att jag har fött två barn och därför låter kroppen förfalla. Nu ska jag bli tight och stark igen! Och det krävs att jag gör något åt saken och inte bara gnäller över hur jag inte trivs med min kropp.












Denna muffinsmage ska bort nu och kroppen ska bli tight igen!

Posted using BlogPress from my iPhone

Träningsplanering

Sitter och smider lite träningsplaner för idag. Tänkte köra träningen i samband med dagens promenad. Dags att börja forma rumpan igen! Plus lite upphöjda armhävningar och rodd. Hittade lite inspiration på Instagram. Vår vagn är ju toppen träningsredskap! Toppen för PWs och jogging men också som redskap för kroppsviktsträning!









Sådär på tal om vagnar så var det flera som kritiserade vårt vagnval innan Karla kom. Men hittills har jag varit nöjd med den som syskonvagn. Enda är att Karla inte alltid trivs att ligga ner i nyfödd-delen då hon är vaken. Så länge hon ligger i nyfödd-delen så tror jag att det är vårt enda problem. Bara hon blir redo för parent-facing sittdelen tror jag att det löser sig! Får än så länge bara alltid ha med bärselen för hennes vakna stunder.

Posted using BlogPress from my iPhone