Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



söndag 31 juli 2016

Att komma i form

Som jag antog så skulle det ta längre att komma i form än efter graviditeten med Joel. Nu har det ju bara gått en månad efter förlossningen med Karla men det känns som det går lite trögt och jag har gått och blivit otålig. Magen försvinner bra tackvare maten och amning men vikten står stilla. Väntar så på att få börja träna med Kettlebells och tyngre med TRX så att det där envisa fettet på rumpan och låren skulle smälta bort... Men så länge stygnen är kvar där nere så vågar jag inte köra hårdare ännu. Magmusklerna verkar ha dragit ihop sig och knip- och magövningarna som sig fick i häftet med från BB känns som piece of cake. Så nu VILL jag träna, oooooorkar inte bara smygträna lätt. Det finns ännu en träningsfreak inom mig som längtar efter ordentliga träningspass. Jaja, får väl vänta lite till på de där envisa stygnen nudå. Vill ju inte orsaka några problem där nere precis... Andra gradens sfinkterruptur kan ju redan ge långvariga problem så jag vill inte få ännu mer problem ifall stygnen sku öppnas för tidigt. De ska ju smälta bort av sig själv när slemhinnan läker ihop...

Nåjo får nöja mig med lätta kroppsviktsövningar och raska promenader med en vagn lastad med två barn. Vagnens vikt tror jag ligger på 13-15kg, Joel ca 15kg och Karla ligger väl snart på 5kg. Och ifall jag har en skötväska med blir det säkert över 40kg vikt som jag skuffar fram! Gött!


















Lite muffinsmage kvar men huden drar rätt bra ihop sig. Tålamoooood. Undrar hur magen ser ut om en månad, då hade jag redan platt mage efter Joels förlossning. Men okej före den graviditeten hade jag grym bålstyrka och sixpack så hehe oddsen att magen är helt platt om en månad är väl inte så stora.



Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar