Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



onsdag 27 juli 2016

1 månad

Idag är Karla 1 månad gammal! Tiden går verkligen fort med andra barnet. Men ändå har vi hunnit med massor trots en vecka av feber och aggressiv bröstinflammation för mig och hamnade ta en antibiotikakur trots att jag helst inte rör antibiotika. Skönt är det att det nu är över och vi har hunnit njuta av semester och vår nya familjemedlem. F har ännu semester i nästan 2 veckor så vi ska ännu semestra på.

Jag själv börjar ha ett grymt sug efter träning. Eller min rygg skriker efter mer styrka för att orka med bra hållning. Började förra veckan göra mer raska promenader och upphöjda armhävningar med olika bredd för att det ska ta på lite olika på armarna. Den här veckan började jag också med airsquats och det är en bra början. Vågar inte ännu ta någon vikt då jag ännu har stygn kvar efter min andra gradens sfinkterruptur... Men kan säga att träningsvärken är grym trots bara kroppsviktsträning då träningen har legat på is i 1,5 månad. Men skönt att börja komma tillbaka! Magen börjar också vara ett minne blott, finns knappt något kvar av muffinsmagen, lite ännu men den försvinner dag för dag! Nu ska jag bara börja få tillbaka min vardagsstyrka! Vikten står stilla nu, men har ca 8-9kg kvar till en vikt där jag tror att jag trivs och där jag inte är för mager för att orka tandemamma. Ganska bra har jag ändå fått bort största delen av gravidkilona, sista kilona ligger ännu på magen samt rumpa/lår men det försvinner i samband med mer träning och när musklerna hittar tillbaka. Vågen säger inte allt, kläderna/måttband gör det. Känns gött att rymmas rätt bra i sina XS jeansshorts även om de sitter mer tight än tidigare. Men de går över låren och spänner inte över magen! Hurra!



























Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar