Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



torsdag 16 juni 2016

Rastlös

Jahap v40 på G nu och jag är extremt rastlös. Ännu förra veckan kunde jag promenixa och göra bänkdips och upphöjda armhävningar. Men något svängde förra fredagen. Har försökt sakta mak vanka framåt ens lite nu varje dag men nu är trycket neråt så starkt att det känns som hela mitt underliv ska spricka plus att jag får så mycket sammandragningar om jag rör en fena. Ännu idag sku babyn gå hållas inne tills ca kl22 men efter det är det fritt fram att komma. F är ute på skärgårdskryssning med jobbet så han är tillgänglig först efter 21.30. Men nu sku babyn få börja komma. Är så rastlös och tung att det inte är klokt. Kan inte röra mig som jag vill och allt känns så klumpigt och svårt. Plus att det har ösregnat hela dagen så både jag och Joel har innedag och det är en rejäl utmaning med en 2,5 åring. På tok för mycket padda så att jag skäms. Men vi har bakat, duschat, ritat, lekt med bilar, läst etc. Och så är vi hos mina föräldrar där det finns begränsat med leksaker jämfört med hemma. Hemma är det lättare med innedagar ifall det bara öser ner och stormar.

Gääääh! Håll alla tummar och tår att förlossningen startar ikväll! Orkar inte vara gravid mer.

Jag vill träääänaaa! Och orka röra mig. Just nu sitter jag bara och små äter av uttråkning....

Nåja max 2 veckor kvar nudå.... Sen är det dags att bli fit igen! Bort med all extra vätska och bygga upp musklerna igen. Blir en stark mamma igen som orkar med vardagen på alla plan.






- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 6 juni 2016

Here we go again

Och så är vi igen hos mina föräldrar, har knappt varit hemma sedan slutet av april. Men så länge F är mycket på jobbresor så känns det tryggast att ha barnvakt nära till hands då jag går in i v39 imorgon. Hemma i Åbo finns ingen 100% barnvakt, bara en massa kanske och så tar det ändå tid innan någon av våra föräldrar kan komma och ta hand om Joel. Vill inte vara ensam när värkarna kommer igång.

Känns lite som jag inte alls är förberedd på att babyn kommer. Plockade med lite kläder ifall babyn kommer innan beräknat men har inte packat min förlossningsväskan ens ännu.. Suck!

Annars så vankar jag framåt, försöker gå promenixer dagligen och sedan tränar jag ännu ett par gånger i veckan med träningsgummiband. Blir armar och rygg. Squats är fortfarande ett big no no då babyn har fixerat sig och det känns obehagligt. Satsar på att äta bra och så lite vätskebindande mat så mår jag rätt bra. Men nog känner jag suget efter att få börja träna påriktigt igen! Ska bli så kul att komma igång!















- Posted using BlogPress from my iPhone