Träningsnarkoman som tränar för hälsa, välmående på alla plan och en funktionell kropp. Styrkelyft, kettlebells, kroppsviktsövningar och TRX är mina droger. Också mammor bör träna.

Paleo som livsstil, inte diet.



måndag 29 december 2014

Comeback

Efter en veckas träningspaus känns detta pass skitjobbigt. Använde Joel som vikt i squatsen. I plankorna och push-upsen klättrade han upp på min rygg. Han gav lite extra utmaning.



- Posted using BlogPress from my iPhone

söndag 28 december 2014

Mat

Vadå trött på julmat så att man letar fram gamla bilder på god mat som man har gjort och ätit?! :D








- Posted using BlogPress from my iPhone

Still Alive

Ja man lever ju ännu även om det är tyst på bloggen. Fullt upp med vardagen? Ja ni. Dagtid är det full rulle från morgon till kväll. Hatten upp till mammabloggare som levererar inlägg efter inlägg varje dag!

Jaja. Just nu firar jag ännu jul och har träningsfri vecka. Promenerar och åker pulka istället. Sen är det tillbaka till vardagen med träningsrutiner. En vanlig träningsvecka består av 3x styrka i form av TRX eller Kettlebells. Eller så kombinerar jag kroppsvikt med Kettlebells i cirklar. Sedan kör jag PW eller cyklar 5-6km 3x per vecka. Har inte blivit så mycket hård crossfit trots allt i höst. Orken räcker inte. Men lika bra att man inser det och lyssnar på kroppen istället för att pina sig själv. Jag tränar ju trots allt för välmående och för en funktionell kropp. Det ska hjälpa, inte stjälpa!

Fick ju en ny iPhone till julklapp så nu hoppas vi att bloggandet blir mer regelbundet och med bilder.
Om det finns kvar några läsare förstås. Hojta gärna till om ni fortfarande läser bloggen och ifall det finna några speciella önskemål om inlägg. Känns just nu sådär som att vem tusan orkar läsa om en trött morsa som tränar hemma. Inga flashiga gymbilder med pumpad rumpa osv.


















- Posted using BlogPress from my iPhone